weekend weg srps.me

Gezin weekend weg met srprs.me

We keken er al weken naar uit en afgelopen weekend was het zo ver. We kregen een roadtrip aangeboden. Een gezin weekend weg met srprs.me. Als je me op social media volgt heb je het wellicht al gezien. We gingen naar…

Weekend weg srprs.me

We hadden er zo’n zin in! Op vrijdagmiddag ben ik altijd vrij, dus snel de klas opruimen nadat de kinderen klaar waren en op naar huis. Thuis stonden onze tassen al klaar in de auto, dus konden we meteen weg. We haalden ons zoontje op bij de gastouder en wisten nog steeds niet waar we naar toe zouden gaan.

Lees ook: WEEKEND WEG MET SRPRS.ME

De reis

Srprs.me

Op de parkeerplaats in de buurt van de gastouder openden we de eerste kaart. Je krast de code open die je kunt invoeren op de website die op de kaart staat. En de rijrichting was…

Rijrichting Srprs.me

Zevenbergen, naar het zuiden dus. Zeeland schoot door ons hoofd, maar België zou ook nog kunnen. We reden een mooie route via de pont en kleine dorpjes en al snel kwamen we bij de afslag Zevenbergen. Het was heerlijk rustig op de weg. We moesten tanken en zochten erna een rustig plekje op om de bestemming te onthullen.

De bestemming

Middelburg kaart Srprs.me

Er was een leuke kaart bij het pakket waar we de bestemming mochten open krassen. Echt pas in Zevenbergen hebben we dat gedaan. Zo leuk om niets te weten en te genieten van de reis er naar toe. Middelburg dus! Hier werden we wel blij van. Een mooie stad, vlakbij zee en niet zo ver meer rijden. En hoewel de roadtrip ook erg leuk is, besloten we toch de snelste route te doen. Wel wat fijner voor onze peuter die graag zo snel mogelijk ‘op vakantie’ wilde. Voor hem hoort de reis er naar toe niet zo bij ;).

Het hotel

Hotel kaart Srps.me

We stelden de navigatie in op het centrum van Middelburg. Ook deze reis ging heel vlot, heerlijk. Op een parkeerplaats bij het station openden we de envelop met de accommodatie. Dit bleek Hotel aan de dam te zijn, een 17e eeuws pand in het midden van het centrum.

Hotel aan de dam Middelburg

We werden heel vriendelijk ontvangen, onze koffers werden zelfs naar boven gedragen. Het campingbedje stond al klaar.

Het pand is ingericht met aandacht voor de geschiedenis. Elke kamer had zijn eigen thema, wij kregen de groene kamer.

Hotel aan de dam

In elke kamer, ook in het restaurant, stond een platenspeler met platen. Er waren aardig wat platen bij die we wel leuk vonden: Beach boys, Van Halen, Queen, maar ook pianomuziek van Debussy. Onze peuter vond het machtig interessant, zo’n plaat die ronddraait. Zijn opa, een vervend vinylaanhanger, was jaloers.

Het ontbijt

We sliepen heerlijk op het boxspringbed. Voor onze peuter was de tweede nacht het matras van het campingbedje  wel wat te hard, dus sliep hij toen tussen ons in. Dat paste dus wel ;).

Ontbijt Hotel aan de dam

Het ontbijt was uitgebreid en we werden heel vriendelijk bediend. Broodjes, vers sap, vleeswaren en kaas kregen we aan onze tafel. Het brood was heel vers, het smaakte heerlijk. Ook kregen we verse koffie of thee met opgeklopte melk, het voelde heel luxe.

Je had naast het ontbijt aan tafel ook de keus voor yoghurt met verschillende soorten muesli, drinken en natuurlijk Zeeuwse bolus en boterkoek, heerlijk!

In het centrum

Het was echt ideaal dat we in het centrum zaten. Het was een en al kerstgezelligheid in de stad. Voor het hotel stond een biertent, maar daar hebben we absoluut geen last van gehad. Misschien scheelde het dat de kamer aan de achterkant van het hotel was.

We waren heel slim de buggy vergeten mee te nemen. Maar omdat we in de stad sliepen, was dat niet zo erg. Ik droeg onze peuter veel op de rug (zonder de drager, want die waren we ook vergeten…) en natuurlijk liep hij stukken zelf.

We hebben genoeg leuke dingen gedaan in de stad, maar daar vertel ik graag in aparte blogs over. Wordt vervolgd dus…

Kijk op de site van srprs.me voor prijzen en mogelijkheden