De pareltjes van het onderwijs #3

De momenten waar je het voor doet. De pareltjes van het onderwijs #3. Lees vooral ook mijn parel van de week onderaan in dit blog! 

In de pareltjes van het onderwijs laat ik elke week een aantal mooie momenten van het onderwijs langs komen. Heb je ook zo’n parel? Laat het me weten op Facebook of mail me op info @ jufmaike.nl. Wie weet komt jouw parel voorbij.

Mooie momenten

Rowena 

Aan het begin van het schooljaar was er een meisje van 4 die maar niet kon wennen in een andere groep 1. Haar moeder kwam naar mij toe om te vragen of haar dochter dan misschien bij mij in de klas mocht komen wennen. Ik heb haar oudste dochter, die nu op de havo zit, in groep 1 gehad en die praat nog steeds vol lof over mij… Ik voelde me erg geliefd. De jongste kwam ze met een grote lach bij mij in de klas en vertelde wat haar oudste zus zei over mij en hoe lief zij mij vindt. Mijn jaar kon niet meer stuk!

Ziek

Ik krijg veel verhalen van leerkrachten die weer even op school zijn tijdens langdurige ziekte. Ze missen de kinderen en vinden het heerlijk ze weer even te zien en te knuffelen.

Sabrina

Ik beleef verschillende fijne momenten gelukkig. Vanochtend kreeg ik nog een foto van mijn collega (ben herstellende van een operatie ) met alle leerlingen er op met de tekst: Goedemorgen juf Sabrina. Hoe gaat het nu? We hopen dat je donderdag weer op school komt. (Dan breekt je hart toch ♡).

Sylvana

Ik vond het heerlijk dat ik gisteren voor het eerst een uurtje in mijn eigen groep heb gestaan. Ik heb oprecht van al mijn kids genoten. Kan niet wachten om weer te beginnen.

Aukje

Ik vond het heel fijn dat ik gisteren even in de groep was (vanaf januari met een burn out thuis), platgeknuffeld werd en als verrassing een poster met allemaal tekeningen kreeg.

Mijn pareltje

Vandaag nam ik me voor om zoveel mogelijk te glimlachen tegen de kinderen. En dat werkte zo fantastisch! Ik ben geïnspireerd geraakt door de leerkracht van Special books by special kids. Hij vertelt in een van zijn filmpjes dat hij zoveel mogelijk lacht en positiviteit mee geeft aan zijn leerlingen, waardoor ze onder andere meer tot leren komen. Ik startte de dag automatisch vrolijk, omdat de glimlach niet meer van mijn gezicht af kon. Binnen de kringen merkte ik dat ik veel sneller en korter kon reageren om de kinderen erbij te houden en vervolgens weer met een glimlach verder kon gaan met de les. Er kwam vaart in en de kinderen waren beter gericht op mij. Aan het einde van de dag kreeg ik veel knuffels en zeiden de kinderen dat ik lief was. En de lessen die ik gaf waren kort, maar krachtig. Ik vond het een prachtige dag, dit ga ik doorzetten!